24.06.2022 | 6 min branja | Blog

Ali je gorsko kolesarjenje nevarnejše od kolesarjenja po mestu?

Kolesarjenje se je v zadnjih letih razvilo kot le malokateri šport in postalo množičen način rekreacije, preživljanje prostega časa ter tudi način prevoza na delo in po opravkih. Še posebej v Sloveniji in v vseh smereh. Z električnimi kolesi se h kolesarjenju vračajo tudi starejši, kondicijsko manj pripravljeni in vsi, ki želijo uživati tudi na daljših poteh. 

Število  kolesarjev iz leta v leto raste in to tako v urbanih okoljih kot daleč proč od asfalta, na hribovitih in goratih poteh. Števci kolesarskega prometa na mestnih ulicah so na primer samo v Ljubljani izmerili že preko štiri milijone kolesarjev. 

Z naraščanjem števila kolesarjev je narasla tudi njihova ogroženost

Letos maja je v Sloveniji potekala akcija za večjo varnost kolesarjev in policisti so zabeležili več kot 1900 kršitev. Kolesarji so storili 1724 prekrškov, ostalih 181 kršitev pa so povzročili vozniki motornih vozil, saj so ogrožali varnost kolesarjev. Dejstvo je, da predvsem v urbanih okoljih, kjer je promet vozil in pešcev zgoščen, kolesarjem pretijo številna tveganja in nevarnosti. 
In vse kaže, da običajno kolesarjenje v mestnih in primestnih okoljih ni prav nič varneje kot gorsko kolesarjenje po makadamskih poteh in kolovozih, ki so pravi raj za gorske kolesarje. 

Nevarno gorsko kolesarjenje - mit ali resnica?

Vse več ljudi se odloča za gorsko kolesarjenje, saj je pobeg iz mestne džungle, odkrivanje lepot Slovenije po hribovskih stranpoteh in večja povezanost z naravo res nekaj posebnega. Gorski kolesarji pravijo, da tam »gori« najdejo oaze miru in prave vonje narave, neverjetne razglede in dobro počutje. Kljub temu pa še vedno prevladuje mnenje, da je gorsko kolesarjenje nevarnejše od običajnega. Pa to drži?

Vsi vemo, da je za varno kolesarjenje kjerkoli ključna čelada. Kolesarska čelada zmanjša resnost posledic in poškodb glave v primeru padca od 40 pa kar 70 odstotkov, kažejo podatki Javne agencije RS za varnost prometa (AVP). Pa vendar mnogi kolesarji v mestu nimajo čelad, med gorskimi kolesarji pa so tisti brez čelad prej izjema kot pravilo. Čelada je zakonsko obvezna samo za otroke in mlade do 18. leta, čeprav vsi vemo, da lahko reši življenje. Gorski kolesarji, ki obožujejo kolesarske spuste pa dobro vedo, da je samo čelada premalo. Zato uporabljajo tudi ščitnike, ki poskrbijo za zaščito hrbta, kolen, komolcev… 

So gorski kolesarji bolj odgovorni?

Osnovni elementi varnega kolesarjenja so tehnično ustrezno kolo in uporaba čelade. Za gorske kolesarje pa je samoumevna tudi dodatna zaščitna oprema, saj je vsak on njih že kdaj doživel padec in se ob tem vsaj malo potolkel. 

Gorski kolesarji se bolje zavedajo vseh nevarnosti padcev kot tisti, ki se s kolesom vsak dan podajo le na pot do službe in nazaj po urejeni kolesarski stezi. Pri mestnem kolesarjenju je še posebej pomembno dosledno spoštovanje cestnoprometnih predpisov in pozorno spremljanje prometa: vozil, pešcev, signalizacije… Samo sekunda je potreba, da zbijemo pešca ali drugega kolesarja in samo sekunda lastne nepozornosti oziroma nepozornosti mimoidočega voznika in smo lahko tudi mi sami poškodovani. Pri gorskem kolesarjenju pa je potrebno spoštovati rastlinje, podrast,  planince in živali, ki jim lahko prekrižajo pot. 

Torej? Vsako kolesarjenje, mestno in gorsko ima svoja pravila, potrebo po zaščiti in nevarnosti, ki so v ospredju. Vendar bi lahko rekli, da gorsko kolesarjenje ni nič bolj nevarno od kolesarjenja v mestnih džunglah.

Kaj pa kolesarski spusti (downhill)? 

Kaj kolesarski spust sploh je? Gre za šport, pri katerem se kolesar spusti po temu primerno urejenih poteh, ki so narejene na hribu z mnogimi naravnimi (korenine, skale, drevesa…) ali umetnimi ovirami (skakalnice). Kolesarski navdušenci pravijo, da je to šport z veliko adrenalina, ki hkrati zahteva dobro pripravljenost, dobro zaščito in veliko znanja, tudi teoretičnega. Priznavajo tudi, da je pri tem športu več poškodb, običajno gre za udarnine in praske, pojavljajo se tudi zlomi kosti (najpogosteje poškodbe ključnice). 

Ta šport nudi veliko mero adrenalina in je vedno znova poseben izziv. Nabiranje veščin, spretnosti in izkušenj je možno v kolesarskih parkih, ki jih je vse več tudi v Sloveniji. Tu se kolesarji preizkušajo in spopadajo z raznimi skoki, dolgimi spusti, strmimi pobočji, rampami, lestvinami, skalovji itd. To res ni običajna, ampak nevarnejša kolesarska dejavnost in zato je nujna dobra oprema: rokavice, primerna obutev in oblačila, čelade (najprimernejša je »full face« čelade, ki zaščiti tudi čeljust), ščitniki komolcev, goleni in hrbtenice. Nihče si ne želi poškodb ali česa hujšega. 

V Sloveniji se lahko urite v kolesarskih parkih v Kočevju in Ljubljani (Bike Park Ljubljana). Če vas zanese na Koroško, boste našli res veliko mrežo poti, ki se povezuje z avstrijsko kolesarsko-turistično sceno. Kolesarki parki so tudi v Vipavski dolini in tudi Kranjski gori. Med večjimi in bolj izpostavljenimi parki s sedežnico ali gondolo so še Mariborsko Pohorje, Rogla, Krvavec, Cerkno in Javornik. Ljubljančani obožujejo Golovec, kjer je nekaj res dobrih urejenih poti pritegnilo kolesarje, ki so se sicer vozili na različnih koncih Ljubljane.

Izkušeni kolesarji priporočajo začetnikom tečaj in vodiča, saj tako bistveno zmanjšamo tveganje poškodb, ki na kolesarje pretijo med kolesarskimi spusti. Dodatno lahko za zaščito pred tveganji poskrbi kolesarsko zavarovanje.

Kolesarsko zavarovanje – zakaj ga je dobro imeti?

Vse več kolesarjev se odloča za primerno zavarovanje. Kolesarsko zavarovanje G24 Kolesar poskrbi za dobro zaščito in varnost glede na številne nevarnosti, ki jim je kolesar izpostavljen. Zagotavlja namreč: 

  • zaščito pred morebitno škodo, ki bi jo med kolesarjenjem povzročili kakemu drugemu kolesarju, pešcu ali celo vozniku avta in njegovi lastnini. Zavarovanje vas zaščiti pred posledicami, ko bi morali kriti stroške iz svojega žepa;
  • zaščito za primer nezgode, ki se pripeti vam in ima za posledico zlom, izpah, invalidnost, potrebo po prehodni oskrbi ali smrt;
  • zagotovitev asistence oz. pomoči ob nezgodi, ki se vam pripeti ob nezgodi in pomoč ob okvari, poškodbi kolesa, tatvini kolesa ali njegovih delov, ko ne morete nadaljevati vožnje;
  • zagotovitev dodatne pomoči v sosednjih državah, ki krije tudi zdravstvene in dodatne stroške prevozov kolesarja v primeru nezgode.

Z doplačilom so zavarovani tudi VSI kolesarski spusti (in niso omejeni le na urejene proge v bike-parkih). Tako zavarovanje poskrbi tudi za kolesarje, ki obožujejo proge in kolesarske spuste povsod, ne le v kolesarskih parkih. 

Na voljo so 3 paketi za kolesarja posameznika

PAKET G24 KOLESAR

M

L

XL

Odgovornost

Nezgoda

Asistenca

Dodatna zaščita v tujini

Cena za posameznika na leto

18,79 €

32,79 €

51,90 €

Cena z doplačilom za kolesarske spuste na leto

37,58 €

65,58 €

103,80 €


Možno je tudi družinsko zavarovanje. Spoznajte več o kolesarskem zavarovanju na naši spletni strani, kjer lahko tudi sklenete zavarovanje G24 Kolesar.