20.12.2019 | 4 min branja | Blog

Kaj storiti v primeru prometne nesreče

Ne glede na to ali smo nesrečo povzročili mi ali sovoznik, moramo slediti istemu postopku, zato je pomembno, da vemo, kaj storiti.

 

Manjša nesreča z materialno škodo

Mnogi so mnenja, da je potrebno ob katerikoli prometni nesreči poklicati policijo, kar pa ne drži vedno. V primeru, da je škoda le materialna, udeleženci v nesreči lahko izpolnijo le Evropsko poročilo o prometni nesreči. Tega prejmete brezplačno na vaši zavarovalnici (če ga nimate, vam ga bomo poslali). Če sta v prometni nesreči udeleženi 2 vozili, uporabite le 1 izvod Evropskega poročila. Če pa so udeležena 3 vozila, sta potrebna 2 izvoda, tako da vsak udeleženec v nesreči prejme svoj izvod Evropskega poročila o prometni nesreči.
Iz Evropskega poročila je razvidna številka zavarovalne police. Pomembno pa je, da omenjeno poročilo podpišejo vsi udeleženci v prometni nesreči.

Hujša nesreča

V primeru večje materialne škode in telesnih poškodb je nujno, da o tem obvestite tudi policijo, obenem pa izpolnite še Evropsko poročilo o prometni nesreči.
 

Kdaj je še potrebno poklicati policijo (113):

  • če je v prometni nesreči nastala večja materialna škoda ali če pride do telesnih poškodb;
  • če kateri od udeležencev prometne nesreče noče dati podatkov o vozilu in vozniku;
  • če se z voznikom soudeleženega vozila ne morete sporazumeti o krivdi za nastalo nesrečo;
  • če soudeleženec pobegne s kraja prometne nesreče;
  • če sumite, da je voznik soudeleženega vozila po vplivom alkohola ali mamil;
  • če sumite, da je prometna nesreča povzročena namerno;
  • če ne pride do direktnega trčenja med vozili (izogibanje);
  • če udeleženec odkloni sestavo in podpis evropskega poročila oz. če tega poročila nimate;
  • če je v prometni nesreči udeleženo vozilo tuje registracije.

Ne glede na to, kako huda je bila prometna nesreča, je zavarovalnico o nezgodi potrebno obvestiti v roku 3 delovnih dni. Škodo se lahko prijavi po pošti, v elektronski obliki ali pa osebno obiščete najbližjo pisarno oz. škodni center zavarovalnice Generali. Izven delovnega časa je dovoljeno sporočilo o nastanku škode pustiti na avtomatskem odzivniku na brezplačni telefonski številki 080 24 07. 
 

Kako naj obvestim zavarovalnico?

  • V primeru, da je za prometno nesrečo v celoti ali deloma odgovoren drugi udeleženec, odškodninski zahtevek vložimo na zavarovalnico povzročitelja prometne nesreče.
  • V kolikor ste sami odgovorni za škodo na vozilu in imate vozilo kasko zavarovano, se obrnete na lastno zavarovalnico.
  • Za čim hitrejši odškodninski postopek priporočamo, da povzročitelj in oškodovanec zavarovalnico obiščeta skupaj.
     

Obvestilo o škodnem primeru

Za obveščanje zavarovalnice o škodnem primeru je potrebno izpolniti spletni obrazec Obvestilo o škodi, kjer vnesete naslednje podatke:

  • ime in priimek,
  • številko zavarovalne police
  • svoje kontaktne podatke in
  • opis škodnega primera - kaj se vam je zgodilo. 

Po prejemu obvestila vas bomo kontaktirali in usmerili na najbližje mesto, kjer boste lahko dokončali postopek prijave škode. Za pomoč smo vedno dostopni na telefonski številki 080 24 07.

 

Ocena škode

Če je avtomobil v voznem stanju, ga bo potrebno odpeljati v škodni center. Cenilec bo tam opravil pregled vozila in izdal zapisnik o poškodbi. V primeru, da vozila ni v voznem stanju in ga ni mogoče odpeljati, bo cenilec vozilo pregledal na pooblaščenem pogodbenem servisu oziroma tam, kjer se vozilo nahaja.